Misschien niet direct met mobiliteit@openonderwijs te maken, maar ik wilde m toch ‘bewaren’ in mijn blog: een top 100 van tools voor leren (Van Jane Hart). Het geeft mij in ieder geval even een overzicht van 100 bestaande en te gebruiken tools. Enkele kende ik niet eens (edmodo, pinterest) . Dus wellicht komt het nog eens uit wanneer je een handige tool zoekt.

De top 3 is:

  1. Twitter
  2. YouTube
  3. Google Docs

Achtergrondinformatie is hierbij geschreven:

  1. Een analyse: analyse
    Een opvallende trends in deze top 100 is de opkomst van curation tools (ik gebruik bijv zite op mij iPad)
  2. Een vergelijking:  top 100 2007-2012
    De top 100 lijst verschijnt al 6 jaren. In een volgende vergelijking zie je dat tools opkomen en verdwijnen.
    – Je ziet de opkomst van diigo en teruggang van delicious.
    – De snelle opkomst van dropbox.
Over Ria Jacobi

Als ervaren onderwijskundig ontwerper, -adviseur en projectmanager houd ik mij bezig met het ontwikkelen en verbeteren van onderwijs. Mijn ambitie is goed doordacht onderwijs te realiseren, dat aansluit bij de behoefte van individuen en hun organisaties en daarmee een stimulerend effect heeft.
Dit bericht werd geplaatst in nieuwe media tools en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

