Column OERwoud en OERgoud op Surfspace

Samen met een paar leden van de Special Interest Group (SIG) Open Educational Resources (OER) ben ik twee weken geleden naar OER11 te Manchester geweest. Daarover al 1 berichtje gepost op deze weblog.
Naar aanleiding van wat we daar zagen en hoorden mochten we een column op SURFspace schrijven. Een verwijzing daarnaar mag natuurlijk niet op mijn weblog ontbreken. Dus een column van Ellen Kuipers (HAN), Nicolai van der Woert (Radboud Universiteit), Hester Jelgerhuis (SURFfoundation) en mij.

Titel is: OER11: OERwoud en OERgoud
Kerngedachte: zijn we niet bezig met oude wijn in nieuwe zakken te doen wb Open Educational Resources. OER heeft het in zich te leiden tot echte onderwijsinnovatie, bijvoorbeeld door het verrijken van onderwijsleermiddelen. Met het vullen van repositories zetten we 1 stap, maar daarbij moet het niet blijven. Hoe zorgen we voor die verrijking?

Ik zal hier zeker op terugkomen omdat naar aanleiding van de kerngedachte van deze column zeker een discussie gaat starten over onze ideeen over de leeromgeving over 5 a 10 jaren , en wat we nu al kunnen doen om eerste stappen te zetten. In de eigen instelling of landelijk. Een leuke en interessante dicussie.

n.b. De presentaties die gegeven zijn tijdens OER11 zijn beschikbaar: zie de link van de website naar het programma.

Over Ria Jacobi

Als ervaren onderwijskundig ontwerper, -adviseur en projectmanager houd ik mij bezig met het ontwikkelen en verbeteren van onderwijs. Mijn ambitie is goed doordacht onderwijs te realiseren, dat aansluit bij de behoefte van individuen en hun organisaties en daarmee een stimulerend effect heeft.
Dit bericht werd geplaatst in conferentie, Open Course Ware en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

