Start 2011 OCW

Het gaat een interessant OCW-2011-jaar worden. Bij de universiteit Leiden ben ik nu heel druk bezig met het begeleiden van docenten (en student-assistenten) om content te verzamelen die in februari wordt gepubliceerd. Drie docenten doen mee.
Daarnaast start er naar alle waarschijnlijkheid een project over OCW. Daarbij is het idee om modulen van drie masteropleidingen te publiceren. Een hele kluif! Maar leuk. Gesprekken met de opleidingen zijn al gaande. Nu hopen dat het ook daadwerkelijk allemaal doorgaat. Wat mij heel erg opvalt bij de gesprekken is het enthousiasme van de betrokkenen. Ze zien de toegevoegde waarde en het belang er helemaal van in. Wat wil je nog meer als projectleider.

De SIG OER heeft een snelle 2011-start gemaakt. In ieder geval is er aanstaande 15 maart een SURFacademy-seminar over open leermiddelen. Dus wie belangstelling heeft: schrijf je in en kom. En de SIG zal zeker nog met plannen komen voor meer activiteiten en bijeenkomsten. Daarover zal ik zeker op deze blog schrijven.

Over Ria Jacobi

Als ervaren onderwijskundig ontwerper, -adviseur en projectmanager houd ik mij bezig met het ontwikkelen en verbeteren van onderwijs. Mijn ambitie is goed doordacht onderwijs te realiseren, dat aansluit bij de behoefte van individuen en hun organisaties en daarmee een stimulerend effect heeft.
Dit bericht werd geplaatst in Open Course Ware en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

